2017. február 12., vasárnap

Összeköt a múlt

A tizennegyedik gondolat egy hobbimat írja le elég hosszan.



14. gondolat

A főzés. Ki gondolta volna, hogy itt az egyetemen derül majd ki, hogy van egy kis érzékem a sütés-főzéshez. Azt már eddig is kapizsgáltam, hogy a sütés működik az életemben, hiszen, nem kérkedve, csak rettentő büszkén elárulom, életem első macaronját, amit egy barátnőmmel sütöttünk, tökéletes lett. Ízre, állagra, színre, sőt, még kis talpacskája is lett, amivel a legtöbben bajlódnak az első pár alkalommal. Szerencse? Még az is lehet.
Itt a kollégiumban sajnos nem tudom minden nap anya főztjét enni, az már szerdán, néha kedden elfogy, amit le tudok hozni magammal. Ilyenkor jöhet a zacskósleves, zacskóstészta, konzervkaja, készétel, kínai, meki, kfc… De be kell vallani, se nem egészséges, se nem pénztárcabarát. Legyen az étkezésem változatos, sok gyümölcsöt és zöldséget tartalmazzon, ne legyen túl szénhidrát dús, ez nekem különösen fontos lenne, stb. Mindenki tudja már lassan, hogy milyen lenne az a bizonyos egészséges étkezés. De a fiataloknak általában se lehetőségük, se pénzük, se idejük nincs erre.
Nekem mégis akad időm arra, hogy minden nap főtt étel legyen ebédre, sőt, elég változatosnak mondanám. Már ha lehet az mondani, mert amit megfőzök, azt eszem két-három napig. A konyhában állok, dudorászom magamban, zenét hallgatok, és közben épp a legújabb remekművemet alkotom. Így hívom őket. Ritkán dolgozom pontos receptből, szeretek az megérzéseimre, a szaglásomra és az ízérzékelésemre hagyatkozni. Mindig elolvasok az interneten egy rakat receptet, kikérem mások véleményét, aztán jöhet a móka.
Persze, volt már, ami nem sikerült annyira jól, mint például a tepsis fokhagymás sajtos csirke. Pedig én olyan tökéletesre terveztem el. Azóta látni se szeretném a fokhagymát. Vannak visszatérő elemek is, mint a bolognai, chilis bab, borsófőzelék. Amiket szeretek és nehéz elrontani.
Egyik nap nővérem kérdezte édesanyámat, anya, Konekci mikor tanult meg főzni? Erre egy rövid választ kapott, szeptember végén. Akkor költöztem fel véglegesen a kollégiumba.
Egy szó mint száz, száz szónak is egy a vége, stb., rengeteget tudnék erről mesélni. De miért ilyen fontos ez? Mert ellazít, lenyugtat, békét hoz a lelkemre, mert tudom, hogy ha nem is úgy, ahogy azt igazán szeretném, de alkotok valami jót, amit egy ember, vagyis én, biztos, hogy „jóízűen fogyaszt”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése